24 Feb 2020 Prueba oral habilitación lingüística por la Comunidad de Madrid
Prueba oral habilitación lingüística por la Comunidad de Madrid
¡Buenas, docentes!
La fecha del examen está más cerca que nunca. Así que hoy os traemos más preguntas y posibles respuestas, al igual que trucos y recomendaciones para la prueba oral del examen de habilitación lingüística por la Comunidad de Madrid. Hace un par de año subimos otra entrada con 50 preguntas de examen que tuvo mucho éxito. Hoy nos centramos en cómo deberíais contestar.
Si queréis conocer muchas más preguntas y muchos más trucos, al igual que vocabulario específico, os animamos a que probéis nuestras clases de preparación del oral de la prueba de habilitación lingüística por la Comunidad de Madrid.
Habilitación lingüística C1 modelo examen
Recomendaciones para la prueba oral
Amplía el léxico
Ampliar tu vocabulario relacionado con la educación is a must! Necesitas decorar tu lenguaje. Y es que, aunque pienses que tienes buen nivel…C’mon! ¡Casi todos los que os presentáis a la prueba tenéis nivel y fluidez! Pero, ¿todos sabéis expresaros en condiciones, de forma elocuente y con un léxico acertado?
Os dejamos algo de vocabulario útil que vamos a usar en nuestras posibles respuestas.
- style of teaching
- pupils’ performance
- grab attention
- SEN students
- academic behaviours
Utiliza varias fórmulas de nivel avanzado
No vamos a entrar en detalles sobre qué fórmulas concretas podréis usar peeeero sí que os dejamos varios enlaces con aspectos útiles de la lengua inglesa que podéis introducir en vuestras respuestas para hacerlas sonar mejor. De hecho, en nuestras clases del examen oral de la habilitación usamos parte de estos enlaces.
- Expresiones idiomáticas: http://salondeidiomas.es/expresiones-en-ingles-idioms/
- Inversiones de nivel avanzado: http://salondeidiomas.es/inversiones-en-ingles-nivel-avanzado/
- Use of English C1 C2: http://salondeidiomas.es/use-of-english-c1-c2/
- Phrasal verbs C1: http://salondeidiomas.es/phrasal-verbs-c1/
- Phrasal verbs C2: http://salondeidiomas.es/phrasal-verbs-c2/
- Conectores nivel C1: http://salondeidiomas.es/conectores-ingles-c1/
¿Necesitas sacarte el C1 para conseguir la habilitación lingüística y no consigues aprobar el examen de habilitación lingüística por la Comunidad de Madrid? Consulta nuestros cursos intensivos de exámenes oficiales de inglés para conseguir tu título de forma rápida y económica.
Preguntas examen oral habilitación y posibles respuestas
1. Tell me about yourself and why you think you’ll make a good teacher?
Habilitación Lingüística SUGGESTED ANSWER:
“Well, I am an overly passionate teacher who decided to get into this profession because of the skills and qualities I possess that are a match for the role. I am hard-working, I always put the well-being and education of my pupils at the core of everything I do. Furthermore, I guess I make a good educator because I have the ability to grab my pupils’ attention build strong relationships with them. Apropos personality, I am told to be friendly, patient and caring, and over all, I am devoted to this profession which I feel will be a positive influence on my style of teaching and the results that it brings.”
Aquí puedes hablar tanto de tus cualidades como de tu estilo de enseñar y tu experiencia.
¡Alerta! No te estudies ésta respuesta tal cual (a ver si la mitad de los que os presentáis en vuestro tribunal contestáis igual).
2. How do you evaluate your students?
Habilitación Lingüística Comunidad de Madrid SUGGESTED ANSWER:
«Actually, I assess students with formal and informal methods, including quizzes and tests. I also grade in-class activities like reports, recitations, desk work, and group activities to get a better glimpse of their performance besides the summative assessment. For instance, one student, (you can name him/her), showed a strong grasp of concepts during in-class activities, but performed poorly during testing. Through working closely with him/her, I uncovered an undiagnosed reading problem. I focused on his weakness, assigned him/her more activities aimed to improve his/her reading skills and eventually his/her academic behaviour improved significantly.»
Como ves, aquí puedes hacer referencia a un caso en concreto y, de paso, contar lo bien que lo has hecho.
3. How would you motivate a special needs pupil who doesn’t want to complete his/her work?
Habilitación Lingüística Comunidad de Madrid SUGGESTED ANSWER:
«I have been working for several years with SEN students and I have learned ways to approach them that work with flying colors. I understand that depending on the situations you can adopt different positive approaches. For examen, you can encourage them with rewarding charts and stickers, create a friendly and teamwork environment or just listen to the student to get to know what might make them reluctant to carry out what they are asked to do. Other strategies are simpler. For example, having a ‘buddy’ for a dyspraxic child who is new to the class and gets lost easily will help him settle in, or saying the name of a child with Asperger’s when asking ‘everybody’ to do something, so they understand they are included.»
No se trata únicamente de mostrar que hay diferentes estrategias para diferentes tipos de niño, sino también de dar ejemplos de experiencias personales.
4. What are the drawbacks of cooperative learning?
Habilitación Lingüística Comunidad de Madrid SUGGESTED ANSWER:
«As a matter of fact, not all ages are appropriate for carrying out cooperative learning: the older the students, the more likely they are to perform accordingly in these kind of activities. Another disadvantage that this educational approach can bring along is the difficulty of conducting an assessment. It’s nothing of a doodle to evaluate all the students or groups and there are several aspects to be borne in mind when doing so. Yet, I am keen on using this approach to foster collaboration, teamwork, entertainment and social skills among my students, no matter the drawbacks.»
Cuando te pidan ventajas/desventajas, menciona al menos 2 de cada una.
Todo lo que necesitas saber sobre la prueba de habilitación lingüística por la Comunidad de Madrid.
5. What is the difference between public and private schools?
Habilitación lingüística Comunidad de Madrid SUGGESTED ANSWER:
«There are several aspects that make a difference between public and private schools. On one hand, private schools are self-governing and have a greater say on their contents (even though they have to comply with the same curriculum). Plus, they have better facilities and, sometimes, fewer pupils per class.
On the other hand, public schools are free and educators are said to have better qualifications and training as all of them had to pass the civil service exam. Public school grant you quality and equality and diversity.»
Menciona al menos 2 aspectos de cada parte.
De momento estas son algunas de las preguntas que te pueden salir en la prueba oral habilitación lingüística por la Comunidad de Madrid y las posibles respuestas en las que os podéis inspirar. Esperemos que nuestra entrada os ayude con vuestra preparación y, sino, siempre podéis prepararos con nosotros. Os prometemos clases entretenidas, muy prácticas y, sobre todo, útiles.
See you around!
No Comments