grammar-vocabulary-aptis-general

Aptis General Gramática y Vocabulario: ejemplos y ejercicios

Aptis General: Gramática y Vocabulario

 

La parte de Gramática y Vocabulario de Aptis, está dentro del examen Aptis General  que es una de las pruebas de moda. Mucho más rápida y económica que las tradicionales pruebas hasta el momento. Perfecta para docentes y estudiantes universitarios que necesiten un B1, un B2 o un nivel C para poder trabajar, conseguir puntos en las oposiciones, para aprobar algunas asignaturas o directamente poder graduarse en el caso de estudiantes de ciertas universidades.

Lo bueno de este examen, como comentábamos en otra entrada de preguntas típicas, es lo rápido que es. Así que, si a la primera no consigues la nota deseada, siempre podrás volver a presentarte en un plazo corto de tiempo. Y si la preparación incluye modelos de examen ceñidos a los reales, y no modelos de otros exámenes, más rápida será tu formación en Aptis General.

 

Esta vez te traemos ejemplos de ejercicios de la gramática y del vocabulario, ejemplos basados en los exámenes reales.

 

¿Cómo es el examen de Grammar and Vocabulary de Aptis General?

 

La parte del  Aptis Gramática y Vocabulario consta de dos secciones:

 

  1. La gramática con 25 preguntas.
  2. El vocabulario con 25 preguntas también.

 

El tiempo total para realizar esta parte es de 25 minutos.

 

Aquí abajo podréis encontrar la parte de ejercicios de Gramática y Vocabulario para practicar. Las respuestas a cada pregunta las encontrarás abajo del todo.

Material extra: aquí te dejamos vídeos de nuestro canal de Youtube.

¡Suscríbete! Cada semana subimos algo nuevo 😉

Ejercicios  Gramática y Vocabulario Aptis General

Ejemplo 1  Ejercicios Gramática Aptis

 

25 questions

 

1……………….you like peanuts?

  •  Are
  • Is
  • Does
  • Do

2. Pete has got ………. orange T-shirt.

  • any
  • an
  • a

3. Megan works ………………. in the class.

  • hardly
  • harder
  • hard
  • hardlessly

4. We haven’t got many peachesbut Mike has got ………………

  • much
  • a lot
  • a lot of
  • less

5. July can’t play the guitar. …………………………her sister.

  • Neither can
  • Neither can’t
  • Either can’t
  • Both can

6. We will go to the party when Kate ……………………..back home.

  • will come
  • is coming
  • comes
  • would come

7. How long…………………Japanese?

  • have been you learning
  • has you been learning
  • have you been learning
  • you have been learning

9. It’s funny you like jazz, I ………………..

  • don’t neither
  • don’t too
  • do too
  • don’t either

10. What……………… yesterday evening after I had left?

  • had she done
  • did she do
  • was she doing
  • she did

11. My parents have learned Dutch …………….. they moved to Amsterdam.  

  • since
  • for
  • until
  • of

12. Tom and Jane are said …………………… in New York next year.

  • to live
  • to have live
  • to be live
  • to have been living

13. I prefer to bake rather ………… cook.

  • than
  • rather
  • to
  • then

14. Your sister seems to be very…………..having to do all these things

  • annoyed
  • annoy
  • annoying
  • annoys

15. Sadly my husband had already turned his back ……. me and gone back to the kitchen.

  • against
  • out
  • on
  • for

16. ……………. he joined the army my brother had never been abroad.

  • Since
  • While
  • During
  • Until

17. Mom had already known all the news, so I ………………………… anything

  • didn’t need to say
  • needn’t have said
  • wouldn’t need to say
  • wouldn’t have said

18. For the next hour it will be possible to buy just one ……. of bananas and get one more free. 

  • bunch
  • hand
  • branch
  • brunch

19. …………….. he wasn’t feeling very wellMr. Blair went for a walk as usual.

  • Although
  • However
  • Therefore
  • Still

20. Every time my brother travels abroad he tries to take ………………. suitcases.

  •  lesser
  • fewer
  • a little
  • a few

21. Many students live in ………………………… of getting a bad mark in maths.

  • worry
  • fright
  • fear
  • concern

22. People don’t like being instructed all the time. The …………………………. is anger.

  • outcome
  • event
  • issue
  • effect

23. My cousin Mark has changed so much since he ……………. in love with Sarah.

  • has fallen
  • has fell
  • fell
  • fallen

24. It’s high time………… rid of this old armchair.

  • we got
  • we get
  • for us to get
  • to get

25. Please place the umbrella stand ……. the door.

  • before
  • across
  • beside

 

Respuestas:

1. Do, 2. an, 3.hard, 4. a lot, 5.Neither can, 6. comes, 7- have you been learning, 8- do to,9. do you, 10.did she do, 11.since, 12. to live, 13. to, 14. annoyed, 15. on, 16.until, 17. didn’t need to say 18. bunch, 19. Although, 20. a few, 21. fear, 22. effect 23. has fallen 24. to get, 25. across

test-nivel-ingles-salon-de-idiomas

Ejemplo 2  Ejercicios Gramática Aptis

ejercicios-gramatica-aptis-1-salon-de-idiomas

ANSWERS – Respuestas

  1. Gramatica

1C, 2C, 3B, 4B, 5A, 6C, 7A, 8C, 9A, 10C, 11C, 12A, 13C, 14A, 15A, 16B, 17B, 18B, 19B, 20A, 21C, 22C, «3B, 24C, 25A

¿Quieres saber más sobre el curso de APTIS General?

Ejemplo 1  Ejercicios Vocabulario Apis

 

La parte del vocabulario cuenta con varias secciones. Éstas consisten en:

 

a) Asignar sinónimos o palabra con el mismo significado.

  • Research –
  • Provoke –
  • Beverage –
  • Require –
  • Maybe –

Palabras a elegir: attack , perhaps, investigate, drink, need

 

b) Colocar la palabra adecuada para cada definición.

  • any small, usually stoneless, juicy fruit, irrespective of botanical structure, as the huckleberry,strawberry, or hackberry is a ________________.
  • short pin having a spool-shaped head of plastic, glass, or metal, used for affixing material to a bulletinboard, wall, or the like____________.
  • to give audible expression to; speak or pronounce is to __________.
  • quantity, rating, or the like that represents or approximates an arithmetic mean ________ .
  • to give support or aid to  _________.

Palabras a elegir: utter, pushpin, berry, help, average.

 

c) Completar los huecos con la palabra correspondiente.

  • The sheep ________the fence. 
  • In the presence of so many world-famous writers I felt very _________.
  • They _________ for a conference on Wednesday.
  • Please, be _________ I am afraind I do not have much time left.
  • My grandfather told me than the used to be ________ winters when he was a child.

Palabras a elegir: humble, hopped, arranged, harsh, brief.

 

d) Completar con el sinónimo adecuado

  • cub – __________
  • terrific  – _____________
  • wholesome – ___________
  • phony – __________
  • trully – ____________

Palabras a elegir: baby bear, really, great, fake, healthy

 

e) Completra con la palabra adecuada para obtener una compuesta.

  • brief—case
  • chop—stick
  • honey—comb
  • sky — scraper
  • tool — box
Palabras a elegir: comb, scraper, stick, box, case
¿Qué tal? Por regla general el vocabulario de este examen cuesta un poco más que la gramática. But, don’t worry!, todo reside en la práctica y, si no estudias por tu cuenta, da con un buen preparador.
Ahora, a ver cuántas respuestas correctas tienes 🙂

Vocabulary: a) 1. investigate, 2. attack, 3. drink, 4. need. 5. perhaps, ,b) 1. berry, 2. pushpin, 3.utter, 4.average, 5. help, c) 1. hopped, 2. humble, 3. arranged, 4. brief, 5. harsh, d) baby bear, great, healthy, fake, really, e) briefcase, chopstick, honeycomb, skyscraper, toolbox

Contacto Salón de Idiomas

Ejemplo 2  Ejercicios Vocabulario Aptis

gramática aptis salón de idiomas

La parte del vocabulario cuenta con varias secciones. Estas son:

 

a) Sinónimos o palabra con el mismo significado.

  • small = 
  • study = 
  • get = 
  • begin = 
  • speak = 
  • pick = 

 

Palabras a elegir: slight, learn, obtain, start, communicate, choose

b) Colocar la palabra adecuada para cada definición.

  • to discover or perceive after consideration is to ________
  • to bring together into one group, collection, or place is to _________
  • to put or fit together; put together the parts of is to _________
  • to make greater, as in number, size, strength, or quality; augment; add to is to ___________
  • to increase; raise or to ________

 

Palabras a elegir: find, boost, increase, gather, assemble

c) Completa los huecos con la palabra correspondiente.

  • The paper _________ was followed by a reform of the metallic currency
  • A _________  of teachers has put thousands of students in overcrowded classrooms.
  • _______  cats roamed around the gas station
  • This isn’t ______  for you, is it?
  • The young man’s _______ flew through the air and hit the pavement.

 

Palabras a elegir: spit, easy, currency, shortage, wild

d)  Completa con el sinónimo adecuado.

  • calf- __________
  • amazing – __________
  • brave – _______
  • funny – __________
  • hurry – ___________

 

Palabras a elegir: wonderful, urge, silly, baby cow, courageous

e) Completa con la palabra adecuada para obtener una compuesta.

  • black – ________
  • book – ________
  • heart –  ________
  • old   –  _________
  • police – _________

 

Palabras a elegir: and soul, dog, English, review, hole

 

So folks… eso es todo, en cuanto a la parte de gramática y vocabulario.

Esperamos que os ayude a practicar para vuestro examen.

 

Respuestas Vocabulario

A) 1 slight, 2 learn, 3 obtain, 4start, 5 communicate, 6 choose

B) 1 find, 2 gather, 3 assemble, 4 increase, 5 boost

C)1 currency, 2 shortage, 3 wild, 4 easy, 5 spit

D)1 baby cow, 2 wonderful, 3 courageous, 4 silly, 5 urge

E) 1hole, 2 review, 3 and soul, 4 English, 5 dog

Hasta aquí nuestros ejercicios de gramática y vocabulario Aptis General. Te invitamos a explorar más nuestro blog   y a que eches un vistazo a nuestras redes sociales en las que todos los días subimos material gratis y súper útil. No te olvides de suscribirte en  nuestro canal de Youtube donde encontrarás multitud de exámenes online Aptis General para practicar.

No Comments

Post A Comment